Lesmethode
Op onze school gebruiken we de volgende (leer/)lesmethoden:
Voorbereidend leren | Onze onderbouw werkt thematisch en volgt de ontwikkeldoelen van het jonge kind. Er wordt geen methode gebruikt, maar we raadplegen naslagwerk en sluiten aan bij de aanvankelijk-leesmethode van groep 3 |
Nederlandse taal | We gebruiken de methode Staal Spelling in de midden- en bovenbouw als basis en kiezen hierbij onze eigen werkvormen |
Aanvankelijk lezen | Veilig leren lezen |
Voortgezet (technisch) lezen | Estafette voor gr. 4 t/m 6 |
Begrijpend lezen | Rijke teksten (passend bij het thema), Nieuwsbegrip en Cito oefenboek |
Werkwoorden en grammatica | Staal |
Woordenschat | Vanuit de thema’s |
Rekenen en wiskunde | Pluspunt |
Schrijven | |
Engels | Words and birds |
Lichamelijke oefening | Basislessen bewegingsonderwijs |
Wereldoriëntatie | We werken projectmatig over thema’s. De onderwerpen vanuit aardrijkskunde, geschiedenis, natuur en techniek vanuit de kerndoelen komen iedere 3 jaar weer terug. |
Sociaal Emotionele vorming | Kanjertraining |
Muzikale vorming | Moet je doen! |
Creatieve vorming | Aansluitend bij het thema wordt een gevarieerd aanbod verzorgd |
Drama | Drama online en activiteiten vanuit Cultuur met Kwaliteit |
Verkeer | De jeugdverkeerskrant |
Topografie | Geobas topografie |