Parro
We vallen meteen met de deur in huis: we stappen over naar een nieuwe app. Met alle Leerplein055-basisscholen maken we binnenkort de overstap naar Parro. Parro is de app van ParnasSys, ons leerlingvolgsysteem.
Waarom deze overstap?
Parro heeft de afgelopen jaren een flinke ontwikkeling doorgemaakt en biedt een antwoord op de meeste wensen die er vanuit school en ouders leven. En het is natuurlijk prettig dat Parro een directe koppeling heeft met ParnasSys zodat nieuwe ouders direct uitgenodigd kunnen worden voor de app. Daarnaast heeft Parro een supportafdeling waar u terecht kunt als wij een probleem niet kunnen oplossen.
Wanneer gaan we Parro gebruiken?
U ontvangt volgende week een mail van Parro, namens onze school (zie stap 1). Vanaf dat moment kunt u Parro gaan gebruiken. Om van start te gaan met Parro volgt u drie stappen:
Stap 1 (geen actie nodig)
U ontvangt een mail van Parro met de titel “Volg de schoolavonturen van je kind”. U bent op dat moment toegevoegd aan de app-groep. U ontvangt vervolgens een tweede mail (zie stap 2).
Stap 2 – account activeren
Vanuit ParnasSys krijgt u een mail, met de titel “Welkom bij ParnasSys”. Hiermee maakt u een ParnasSys-account aan, de link in deze mail is 7 dagen geldig. Als de link is verlopen, kunt u de leerkracht van uw kind vragen om u opnieuw uit te nodigen
Stap 3 – Inloggen
U kunt nu inloggen in Parro. U kunt Parro natuurlijk op de telefoon gebruiken door de app te downloaden in de App Store of Google Play Store. Gebruikt u Parro liever vanaf de computer (of Windows Phone)? Log dan in op talk.parro.com.
Vragen en ondersteuning ParnasSys heeft een hulppagina voor ouders ingericht: https://www.parnassys.nl/support/hulp-ouders. U kunt ook rechtstreeks contact opnemen via support@parro.com
Op de support-pagina leest u de meest voorkomende vragen en antwoorden. Bijvoorbeeld over het inloggen, wachtwoord vergeten, problemen met notificaties of het wijzigen van instellingen en het aangeven van uw privacy-voorkeuren.
Met vriendelijke groet,
Gonda Massier